Bu uygulamanın amacı öğrencilere kırılan oyuncaklarını çöp oldu deyip atmamalarını sağlayarak geri dönüşümün önemini kavratıp ve çevreye olan faydalarını öğretmek. Yaratıcılıklarını ve hayal gücünü geliştirmek. Kendilerine özgün eserler ortaya çıkararak sanatsal ve estetik gelişim gösterirler.
· Öğrencilere ve velilere etkinliğin yapılacağı günden bir gün öncesinde bilgi verildi. Neler yapılacağı anlatıldı ve malzemeler belirtildi.
· Öğrenciler sabah ellerinde evden getirdiği eski veya kırık oyuncaklarıyla okula geldiler.
· Öğrenciler sınıflarında yerlerine oturdu ve süreç başladı.
· Sınıf öğretmeni eline malzemeleri alarak materyalin nasıl yapılacağını anlattı ve gösterdi.
· Öğrenciler birlikte materyali yapmaya başladılar.
· Süreç içerisinde öğretmen gerektiği yerlerde destek verdi.
· Evden getirilen eski ve kırık oyuncaklar tek tek yapıştırılarak ve sonra boyanarak geri dönüşüme katkı sağlandı.
· Artık çocuklarda minik birer sanatçı oldu ve eserlerini gururla sergilediler.
Geri dönüşümden tablo yapmak, öğrencilerin hem bilişsel hem de sosyal-duygusal gelişimlerine katkıda bulunan çok yönlü bir aktivite oldu. Öğrenciler bu sayede çevre bilinci kazanırken yaratıcıklarını, hayal gücünü ve el becerilerini geliştirdi. Çocuklarının geri dönüşümle ilgili yaratıcı bir projeye katıldığını görmek, velilerin de çevre bilincini arttırdı.