Bu uygulamanın amacı öğrencilerin kendi kuklalarını tasarlayarak yaratıcılığını ve hayal gücünü geliştirme. El becerilerini ve motor becerilerini geliştirme. Kuklalarına ait hikâyeleri yazarak ise özgüveni ve kendini ifade yeteneğini arttırma. Dramatik ve dil becerilerini geliştirir. Velilerle beraber yapıldığından dolayı veli ile öğrenci arasındaki iletişim ve duygusal bağı kuvvetlenir.
· Öğrencilere ve velilere etkinliğin yapılacağı zamandan bir hafta öncesinde bilgi verildi. Neler yapılacağı anlatıldı.
· Öğrenciler evde velilerle işbirliği içerisinde kuklaları yapmaya başladılar.
· Daha sonra öğrenciler yaptıkları kuklalara isim vererek kuklalarına ait kendi hikâyelerini yazdılar.
· Evdeki hazırlıklar bitince öğrenciler yaptıkları kuklaları ve yazdıkları hikâyeleri okula getirdiler.
· Sınıfta kukla sahnesini öğrenciler hep beraber yapmaya başladılar.
· Süreç içerisinde öğretmen gerektiği yerlerde öğrencilere destek verdi.
· Daha sonra sınıfta kuklalarla provalar yapıldı.
· Sonraki gün okuldaki bütün sınıflara kukla gösterisi yapıldı.
Bununla sınırlı kalmayıp minik kukla sanatçıları kardeş okullarına kuklalarını ve sahnelerini götürerek onlara da gösterilerini sundular.
Kukla yapmak ve hikâyesini yazmak öğrencilerin bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen çok yönlü bir etkinliktir. Eğlenerek öğrenmeyi sağlar. Veliyle beraber kuklaları yapmak iş birliği ve duygusal bağı geliştirir. Kuklalar aracılığıyla konuşmak çekingen öğrenciler için rahatlama sağlar. Veliler için ise çocuklarıyla eğlenceli ve anlamlı vakit geçirmesini sağlar. Aile içerisindeki iletişimi arttıran bir etkinliktir.